جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تبلیغ باید اولویت نخست مبلغان علوم دینی باشد، گفت: تبلیغ جزء ارزشمندترین و اولویت‌دارترین کارها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با جمعی از مبلغان محرم الحرام امسال در استان اظهار کرد: ددمنشی و درندگی در تاریخ بوده و در زمان معاصر آخرالزمانی نیز به صورت وقیحی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خدای متعال که بشر را آفریده، برنامه هدایت او را نیز در دین تشریع فرموده است، افزود: جالب اینجاست که مردم در همه مسائل روزمره‌شان می‌فهمند، اما نسبت به دین که می‌رسد قائل به تخصص‌ و تعهد نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقصر اصلی همه جنایات تاریخ امروز هم خود بشر است، تصریح کرد: اهل بیت(‌علیهم‌ السلام) را از مقام منیّع حضرت علی بن ابیطالب را منزوی می‌کنند بعد بنی‌مروان را می‌آورند تا جهان را اداره کند.

آیت‌الله عبادی گفت: دوست و دشمن، آزادگان عالم، فهمیده‌های عالم، از مقام مقدس امام علی علیه السلام تا حضرت مهدی (سلام الله علیه) را در مقابلشان تواضع می‌کنند اما برخی به این مسئله که می‌رسد اینها را کنار می‌زنند.

وی با بیان اینکه وقتی همه امور را بدهید دست افراد هرزه، بعد از دین چه می‌ماند، توضیح داد: دینی که تدبیر و سیاست و مدیریت ندارد و پاسخگوی نیاز بشر نیست و در مقابل باطل قیام نمی‌کنند و حق را کمک نمی‌کند اینکه دین نیست بلکه کفر است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: برخی با نفاق و حیله می‌گویند دین از سیاست جداست و حال آن که تمام این طواغیت تا جایی که توانستند چه در گذشته و چه امروز، این‌ها دین را قبضه دارند! تمام تدبیرها نسبت به یک اسم دینی که حالا به اسلام باشد، مسیحی باشد، یهودی باشد این عناصر طاغوت کاملا آن را قبضه دارند و مدیریت می‌کنند؛ این مساجد عربستان سعودی را که اداره می‌کند؟! اهل دیانت! اصلا چنین چیزی نیست، تمامش پایگاه‌های تبلیغات استعمارگران است.

آیت الله عبادی گفت: اگر دین از سیاست جداست پس شما(استعمارگران) در مسجد چکار می‌کنید؟ برنامه‌های مسجدالحرام، حج، تا هر جای دیگری تا قدس، دست کیست؟ دست اهل دیانت است ؟ اینها کفر، نفاق و حیله است.

وی به جنایات استعمارگران در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: بدترین نوع طاغوت، استبداد داخلی و نوکری برای استعمار بیرونی است چون غیر از اینکه خودش مستبد است، نوکر بیگانه هم می‌باشد و بدون اجازه آنان حق ندارد حتی یک جمله بگوید.

امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به اینکه امروز با مقاومت جانانه انسان‌های با بصیرت و بیش از همه بر محوریت این انقلاب اسلامی ایران و همه پایگاه‌های مقاومت و هسته‌های مقاومت در دنیا بیداری حاصل شده است، تأکید کرد: قدر این را بدانید و این کاری که شما مبلغان انجام می‌دهید خیلی کار مهمی است این تنها بحث ایران نیست بلکه بحث نجات بشر از دست این قول‌های بیابانی سکولار و لیبرال دموکراسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خیلی روی مسئله تبلیغ باید سرمایه‌گذاری شود، گفت: اگر یک نفر به وسیله مبلغان هدایت شود از همه آنچه که آفتاب برآن بتابد ارزش آن بیشتر است بنابراین تبلیغ ارزشمندترین و اولویت‌دارترین کار است.

آیت الله عبادی تصریح کرد: اگر تبلیغ انجام نشود، با وجود منابع آب زلال فرهنگ اسلام و تشیع، مردم از تشنگی می‌میرند بنابراین شما همانند شبکه‌هایی هستید که این منابع را به مردم می‌رسانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha